Retourneren

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Dat geldt niet voor maatwerk producten en producten die u in de outlet shop heeft gekocht of artikelen waarbij dit uitdrukkelijk schriftelijk is uitgesloten. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan in de meeste gevallen het volledige orderbedrag gecrediteerd. Alleen de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. De uitzondering hierop zijn garantiekwesties of onjuist bezorgde artikelen.  Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Is het product vies of de verpakking niet meer compleet of ontbreken er onderdelen dan kunnen we daar een korting op de creditering voor in rekening brengen.

Ruilen

Tendenz heeft ervoor gekozen om ruilen los te zien van een eventuele nieuwe order. We rekenen eerst het bedrag met u af als hierboven omschreven als “ruilen” en u kunt daarna zelf -of tegelijkertijd- het andere alternatieve product bestellen. U mag ook eerst wachten tot het bedrag op uw rekening is teruggeschreven uiteraard. We verrekenen dus geen orders met elkaar. Vul ook bij ruilen altijd het formulier in zodat we u sneller kunnen helpen.

Stuur uw product na het invullen van het retourformulier aan:

Tendenz: Afdeling retouren
Domstraat 64 3864PR NIJKERKERVEEN

Alleen retouren die vooraf zijn aangemeld met het retourformulier worden in behandeling genomen.

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product  in goede orde retour ontvangen is.” Zie hiervoor ook onze Algemene voorwaarden. We behouden ons het recht voor om een korting toe te passen als een product zich niet “in wederverkoopbare” staat bevindt.

Voor het retourneren van lange rolgordijnen en houtpakketten pergolasets gelden speciale tarieven. Hierover worden specifieke afspraken gemaakt en naar de oorzaak van het probleem gekeken.

Bij pergolasets wordt altijd 75,- euro bijdrage in de verzend-, en handling fee gevraagd. Tenzij het gaat om defecten, verkeerde levering etc.

Klachten

We raden je altijd aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@zonnedoeken.nl 

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.